Selvom Barcelona spillede næsten hele kampen med en mand mindre, lykkedes det alligevel i Lissabon at fejre sejr over Benfica i første kamp i ottendedelsfinalen i Champions League. Barcelona var i 22. minut nede med en mand efter, at Pau Cubarsi fik et direkte rødt kort. Alligevel formåede det portugisiske hold ikke at udnytte talmæssige fordele, så de rejser til …